Kløverstier i Hedehusene
2640 Hedehusene, Danmark
Grøn rute
| Sværhedsgrad | Længde | Højde m. | Tid |
|---|---|---|---|
| Nem | 2,66 km | 2,8 m | - |
Blå rute
| Sværhedsgrad | Længde | Højde m. | Tid |
|---|---|---|---|
| Nem | 4,76 km | - | - |
Rød rute
| Sværhedsgrad | Længde | Højde m. | Tid |
|---|---|---|---|
| Moderat | 7,64 km | - | - |
Velkommen på en spændende gå, løbe eller cykeltur rundt i din by og dens historie.
Stationen
Hedehusene voksede efter år 1900 med rasende fart. Industrier skød op som paddehatte og den gamle station var snart alt for lille. Efter flere års tilløb fik man endelig opført en ny station. Den 1. juni 1917 trillede det første tog ind på perronen og passagererne kunne nyde synet af den nye bygning, tegnet af arkitekt Heinrich Wenck i stilarten Bedre Byggeskik med elementer af nyklassicisme. Wenck var også arkitekten bag Københavns Hovedbanegård og Østerport Station. I dag bruges stationen som projekthus til forskellige kulturelle formål.
Gammelsøhø
Kallerup Huse
Den gamle møllebakke
Høng Kirke
Helt til Roskilde
De tre gamle kroer
Sort rute
| Sværhedsgrad | Længde | Højde m. | Tid |
|---|---|---|---|
| Nem | 10,95 km | - | - |
Velkommen på en spændende gå, løbe eller cykeltur rundt i de forskellige landskaber som ligger lige udenfor din by. 11. Æbler og mursten. Den tidligere frugthave med dejlige æbletræer er sidste lille rest af byens tidligere største arbejdsplads – Hedehus Teglværk og Spæn- com, der indtil for få år siden producerede byggemateriale, mursten og betonelementer.
Stationen
Hedehusene voksede efter år 1900 med rasende fart. Industrier skød op som paddehatte og den gamle station var snart alt for lille. Efter flere års tilløb fik man endelig opført en ny station. Den 1. juni 1917 trillede det første tog ind på perronen og passagererne kunne nyde synet af den nye bygning, tegnet af arkitekt Heinrich Wenck. Wenck var også arkitekten bag Københavns Hovedbanegård og Østerport Station. I dag bruges stationen som projekthus til forskellige kulturelle formål.